14.9.09

Лого ревю: Виваком

В най-очаквания ребрандинг на годината БТК, Вивател и 2be стават Виваком. Новото име е предвидимо и очаквано, по някакъв начин обаче не е достатъчно убедително. Може би е въпрос на свикване.

На бившия държавен монопол не му въври на лога след приватизацията - от димните сигнали и спорната комбинация от главни и малки букви на БТК и банановата усмивка и рязан Требушет на Вивател, през междинния вариант, наложил долната черта като брандинг елемент, все нещо не се получава. Шансът, даден от актуалния ребрандинг, уви, не е използван - новото лого изглежда като да е било пълнеж в бройка на предложенията, които агенцията (Публисис МАРК) е предложила на БТК. Типографията е елементарна, мързелива, без никакъв виц, но пък с няколко неизгладени дефекта в шрифта. Символът копира механично формáта в логата на Бритиш Телеком и АТ&Т, но е напълно безидеен, не казва нищо и би могъл да е в логото на компания от който и да е сектор, с каквито и да е ценности. Всъщност, както вече някои други споделиха, логото на по-стара компания със същото име, но с различен бизнес, изглежда поразително подобно. Цветовете като че ли са тези, само за да създадат приемственост между новия и старите брандове - сиво и оранжево е абсурдна комбинация. Като че ли единствените добри думи, които мога да кажа, са за новия слоган "Всичко, което ни свързва", но това май не е достатъчно. Компанията бяга визуално от образа на бивш държавен монопол, но единственият начин това препозициониране да се случи, е с промяна в качеството на услугите и работа с клиентите, а там все още има какво да се желае. Ще видим - вече се говори за продаване на команията на стратегически инвеститор, т. е. вече може да очакваме следващия ребрандинг.

2 коментара:

Vasil Tonev каза...

Колега,

на 100% съм съгласен с твоя анализ и коментар за логото на Vivacom. Каквато компанията, такова и логото й.

ekaterina vitkova каза...

Безлично е и няма "характер".

Публикуване на коментар